Zoekmachine optimalisatie
Vinden en gevonden worden

Breng je website naar grote hoogte
De hoogste plaats in Google, de beste ranking in Google… Gevonden worden is voorwaarde om online succesvol te zijn.
Technisch weet Eijdems Internet hoe Magento 2 geconfigureerd moet worden om goed door zoekmachines gevonden te worden.
Echter, techniek alleen is niet zaligmakend voor een goede Zoekmachine Optimalisatie oftewel SEO. Minstens zo belangrijk is het om relevante en unieke teksten te schrijven in categorieën en producten. De bezoeker moet gemotiveerd zijn om uw product te kopen en overtuigd zijn van de kwaliteit en de voordelen van uw product.
Standaard SEO optimalisaties Magento 2
Google Analytics & Adwords
Wij voegen de Google Analytics trackingcode toe aan uw webshop zodat de juiste data verzameld wordt en u optimaal inzicht krijgt in ”het vliegverkeer” op uw website via Google Analytics. Met Google Analytics kunt u net als een luchtverkeersleider bijna alle activiteiten op uw webshop meten. Denk aan:
- het aantal weergaven per pagina
- waar komen bezoekers vandaan
- maken ze gebruik van mobiel internet of via laptop
- leeftijdsgroepen
Wilt u dieper ingaan op Google Analytics dan kunnen ook de online conversies worden gemeten. Door het implementeren van een E-commerce trackingcode kunt u ook alle statistieken bijhouden betreffende de aankoop van de producten binnen uw webshop.
Kortom, Magento Services kan u op het gebied van zoekmachine optimalisatie / SEO perfect adviseren.
Bel voor meer informatie 077-3030411 of mail naar info@eijdems-internet.nl
Zoekmachinevriendelijke URL’s
Een zoekmachine vriendelijke URL is een bepalende factor of u hoog of laag scoort binnen de zoekmachines.
Wanneer een product of categorie wordt aangemaakt binnen Magento wordt er automatisch een zoekvriendelijke URL gegenereerd. Bij een zoekvriendelijke URL wordt er zoveel mogelijk gebruik van de categorie of productnaam.
URL Rewrites
Wanneer u een nieuwe webshop lanceert of wanneer sommige pagina’s niet meer bestaan kan het zijn dat website-adresssen moeten worden herschreven.
Magento Services kan verwijderde URL’s (adres van een pagina) automatisch laten redirecten (verwijzen) naar een andere pagina zodat bezoekers toch de gewenste informatie vinden.
Meta tags voor producten
Een website wordt beoordeeld op de inhoud (titels, teksten en foto’s).
Om zoekmachines zoveel mogelijk informatie te geven over de inhoud van de pagina, kan ook via zogenaamde ‘‘Metatags” aangeven worden waarover de webpagina gaat.
Magento 2 heeft het mogelijk gemaakt om dit globaal voor ieder product in één keer in te stellen. Hiermee beïnvloedt u de zoekmachines positief.
Image Alt Text
Zoekmachinerobots kunnen niet zien wat de afbeelding inhoudt. Om Google toch te laten weten waarover de afbeelding gaat, kan een omschrijving meegegeven worden aan de afbeelding door middel van een ALT-tekst. Door een duidelijke ALT tekst mee te geven maakt u het mogelijk uw producten gevonden worden via afbeeldingen/foto’s.
Een ander voordeel is dat slechtzienden deze alt-tekst door hun computer kunnen laten uitspreken, zodat zij weten waarover het product gaat.
XML Sitemap
Net als in Magento 1.9 is het ook in Magento 2 mogelijk om een XML-Sitemap te genereren. Een XML sitemap is bedoeld om Google te voorzien van de webshop structuur. Door middel van dit bestand kan Google de webshop gemakkelijker indexeren.
Magento Services zal dit in Magento 2 voor u instellen.
De oplossing voor duplicate content: Canonical Tags
Voor de ranking in Google is het belangrijk om teksten met exact dezelfde woorden/zinnen te voorkomen. Google waardeert deze zogenaamde ”dubbele content” niet. Soms is het niet te vermijden dat er duplicate content gebruikt wordt.
Mochten er toch veel dezelfde teksten in de webshop voorkomen dan zal Eijdems Internet de zogenaamde canonical tag toepassen. Deze canonical-tag geeft de volgende boodschap aan Google: Er zijn meerdere URL’s met dezelfde informatie, maar gebruik alleen informatie van een bepaalde URL.

Robots doen het werk
Een andere nieuwe verbetering binnen Magento 2 en de zoekmachine optimalisatie is dat vanuit het dashboard het Robots.txt bestand bewerkt kan worden. Een Robots.txt bestand zorgt er voor dat bepaalde pagina’s worden uitgesloten om door Google geïndexeerd te worden.
Via dit bestand kunnen niet alleen hele mappen/folders geblokkeerd worden maar ook specifieke URL’s / pagina’s.