Zoekmachine optimalisatie

Vinden en gevonden worden

Magento 2 optimalisatie

Breng je website naar grote hoogte

De hoogste plaats in Google, de beste ranking in Google… Gevonden worden is voorwaarde om online succesvol te zijn.

Technisch weet Eijdems Internet hoe Magento 2 geconfigureerd moet worden om goed door zoekmachines gevonden te worden.

Echter, techniek alleen is niet zaligmakend voor een goede Zoekmachine optimalisatie oftewel SEO. Als ondernemer zult u moeten zorgen voor goede, relevante en unieke categorie- en productbeschrijvingen.

Standaard SEO optimalisaties Magento 2

Google Analytics & Adwords

Wij voegen de Google Analytics trackingcode toe aan uw webshop zodat de juiste data verzameld wordt en u optimaal inzicht krijgt in ”het vliegverkeer” op uw website via Google Analytics. Met Google Analytics kunt u net als een luchtverkeersleider bijna alle activiteiten op uw webshop meten. Denk aan het aantal weergaven per pagina, waar komen bezoekers vanaf, maken ze gebruik van mobiel internet of via laptop en ga zo maar door.

Wilt u dieper ingaan op Google Analytics dan kunnen ook de online conversies worden gemeten. Door het implementeren van een E-commerce trackingcode kunt u ook alle statistieken bijhouden betreffende de aankoop van de producten binnen uw webshop.

 

Kortom, Magento Services kan u op het gebied van zoekmachine optimalisatie / SEO perfect adviseren.
Bel voor meer informatie 077-3030411 of mail naar info@eijdems-internet.nl

Zoekmachinevriendelijke URL’s

Een zoekmachine vriendelijke URL  is een bepalende factor of je hoog of laag scoort binnen de zoekmachines.

Wanneer een product of categorie wordt aangemaakt binnen Magento wordt er automatisch een zoekvriendelijke URL gegenereerd. Bij een zoekvriendelijke URL wordt er zoveel mogelijk gebruik van de categorie of productnaam.

URL Rewrites

Wanneer u een nieuwe webshop lanceert of wanneer sommige pagina’s niet meer bestaan kan het zijn dat website-adresssen  moeten worden herschreven.

Magento Services kan verwijderde URL’s  automatisch laten redirecten (verwijzen) naar een bestaande pagina zodat bezoekers toch de gewenste informatie vinden.

Meta tags voor producten

Een website wordt beoordeeld op de inhoud van die pagina.
Om zoekmachines meer informatie te geven over het onderwerp van de pagina, kan ook in de HTML -code via Metatags aangeven worden waarover de webpagina gaat.
Magento 2 heeft het mogelijk gemaakt om dit globaal voor ieder product in één keer in te stellen en dus de zoekmachine optimalisatie behoorlijk te beïnvloeden. Mocht u bij producten geen Meta tags hebben ingevoerd, dan worden er toch metatags getoond.
Echter, het gebruik van deze functie kan ook nadelig zijn. Iedere pagina dient namelijk een eigen unieke meta-omschrijving te hebben.

Kortom, soms lijkt het eenvoudig maar komt er toch meer bij kijken…

Image Alt Text

Zoekmachinerobots kunnen niet zien wat er op een afbeelding staat. door het gebruik van de code kunnen ze wel zien dat er een afbeelding wordt gebruikt. Om Google toch te laten weten waarover de afbeelding gaat, kan een omschrijving meegegeven worden aan de afbeelding door middel van een ALT-tekst.Door een duidelijke ALT tekst mee te geven maakt u het mogelijk dat klanten via het zoeken naar productafbeeldingen ook terecht komen op uw webshop.

Deze tekst is normaal gesproken op de webpagina niet zichtbaar, tenzij je met de muis over de afbeelding heen beweegt. Ook kunnen visueel gehandicapten hun voordeel ermee doen doordat browsers deze mata-tags kan uitspreken.

XML Sitemap

Evenals in Magento 1.x is het mogelijk om een XML-Sitemap te genereren. Een XML sitemap is bedoeld om Google te voorzien van alle pagina’s binnen de webshop. Door middel van dit bestand kan Google de webshop indexeren.
Magento Services kan dit voor u instellen.

De oplossing voor duplicate content: Canonical Tags

Voor de ranking is het belangrijk om dubbele teksten met exact dezelfde woorden te voorkomen. Google is namelijk niet gesteld om zogenaamde dubbele content.  Soms is het niet te vermijden dat er duplicate content gebruikt wordt. Magento Services zal dan de zogenaamde canonical tag toepassen. Deze canonical-tag geeft de volgende boodschap aan Google: Er zijn meerdere URL’s met dezelfde informatie, maar gebruik alleen deze URL die informatie weer te geven.

Magento 2 robots.txt

Robots doen het werk

Een andere nieuwe verbetering binnen Magento 2 en de zoekmachine optimalisatie is dat vanuit het dashboard de Robots.txt bewerkt kunnen worden. Een Robots.txt bestand zorgt er voor dat diverse pagina’s worden uitgesloten voor Google, bijvoorbeeld het administratieve gedeelte van de webshop.  Via dit bestand kunnen niet alleen hele bestandsmappen geblokkeerd worden maar ook specifieke URL’s.

Zouden deze URL’s namelijk wel worden geïndexeerd dan betekent dit dat alle administratieve gedeelten van de webshop voor een hoop duplicate content zorgen.  Voor iedere individuele website of webshop die is gebouwd met een content management systeem zou dit betekenen dat de webshop opeens veel webpagina’s heeft die niet relevant zijn aan het onderwerp van de webshop.

Benieuwd naar onze kwaliteiten?

Bekijk onze portfolo!

Bekijk onze portfolio

Meer weten over het zoekmachine-vriendelijk maken van uw webshop? Bel ons via Tel: 077 3030 411