Mailchimp meer dan een nieuwsbrief

Zet Mailchimp in om de omzet binnen uw webshop te verhogen

Mailchimp koppeling webshop

Mailchimp koppelen aan uw webshop

Bij veel webwinkels bestaat er de mogelijkheid om je in te schrijven op een nieuwsbrief. Door deze nieuwsbrief blijf je vaak op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op bijvoorbeeld modegebied, nieuwe producten of wetenswaardigheden. Tegenwoordig is ongeveer 90% van alle Nederlanders ingeschreven op één of meerdere nieuwsbrieven.

In veel gevallen worden deze nieuwsbrieven verstuurd via Mailchimp. Mailchimp is een éénvoudig te gebruiken nieuwsbriefprogramma met tal van mogelijkheden. En wanneer je niet meer dan 2000 e-mailadressen hebt is het nog gratis ook.

Maar waarom zou je Mailchimp alleen gebruiken voor het verzenden van nieuwsbrieven als je er nog zo veel meer mee kunt?

Tegenwoordig is het éénvoudig om Mailchimp te koppelen aan je Magento of Woocommerce webshop. Door deze koppeling tot stand te brengen gaat er een wereld voor je open. Denk bijvoorbeeld eens aan het verzenden van herinneringen wanneer een winkelwagen wordt afgebroken, of het versturen van “bedankt voor uw bestelling” mails.

Mailchimp zorgt er mede voor dat je webshop klantvriendelijk werkt, maar zeker ook conversie verhogend.

Herinnering afgebroken winkelwagen

Uit onderzoek is gebleken dan bijna 70% van alle volgeladen winkelwagens wordt afgebroken voordat de klant het bestelproces tot een goed einde weet te brengen. Waarschijnlijk schrikt u van dit hoge aantal, maar daar heeft Mailchimp iets op gevonden.

Voortaan is het mogelijk om klanten een geautomatiseerde mail te sturen om ze er aan te herinneren dat ze een bestelling niet hebben afgerond. Mooi voor u, maar zeker ook voor de bezoeker van uw webshop.

Wanneer u dit slim aanpakt toont u in dezelfde mail ook eerder bekeken producten of recente aanbiedingen. Zo is het niet alleen mogelijk dat hij of zij een openstaande bestelling afrond, maar is de kans groot dat er nog meer artikelen in de winkelwagen belanden.

Bedank je klanten met extra informatie

Wanneer iemand een bestelling heeft geplaatst in je webshop, is er voor de klant niks fijner om hem even te bedanken voor de order. En nog beter, dat de klant tegelijk met het bedankje ook nog waardevolle productinformatie meegezonden krijgt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gebruiksaanwijzingen of nuttige tips betreffende het zojuist aangeschafte artikel.

Het is nu mogelijk om via Mailchimp deze klant een “Bedankt voor uw bestelling” mail met al deze informatie te verzenden.

Door het gebruik van deze geautomatiseerde mailing wekt u een prima indruk bij uw klanten. Vraag ze via deze mails om feedback of toon ze gerelateerde producten, dat helpt ook u als webwinkel verder.

Gepersonaliseerde berichten

Door het verzenden van gepersonaliseerde berichten bereik je het juiste publiek met de juiste producten. Door deze mensen op een goede manier te “triggeren” zul je zien dat de omzet in je webshop verhoogd met slechts een aantal muisklikken.

Mailchimp heeft een mooie manier gevonden om deze gepersonaliseerde producten richting je klanten te verzenden. Ze zien dus ook daadwerkelijk hetgeen ze graag willen zien in plaats van een nieuwsbrief vol met producten waar ze niets aan hebben.

Door Mailchimp op deze manier in te zetten leer je ook nog eens veel meer van het gedrag van je klanten via het profiel binnen Mailchimp.

Reminder niet actieve klanten

Iedere webshop heeft klanten die ooit één of meerdere bestellingen hebben gedaan maar die in de loop der tijd uit beeld zijn verdwenen. Breng je shop bij deze klanten weer onder de aandacht door deze klanten je best verkopende producten of aanbiedingen te tonen in een nieuwsbrief.

Zo ben je ook bij deze klanten weer onder de aandacht en genereer je meer bezoekers op je webshop. De kans is bij deze bezoeken dus ook veel groter dat er iets aan de vingers blijft plakken. Ze kennen immers je webshop al door eerder gedane bestellingen.

Meer weten over het inzetten van Mailchimp? Bel ons via Tel: 077 3030 411