Mailchimp nieuwsbrief en Magento 2
Zet Mailchimp in om de omzet binnen uw Magento webshop te verhogen

Mailchimp koppelen aan uw Magento webshop
Tijdens Black Friday werden er via Mailchimp 7,3 biljoen nieuwsbrieven via E-mail verstuurd. Dit leverde 12 miljoen orders op met een omzet van 3 biljoen Dollar.
Eijdems Internet kan ook uw Magento 2 webshop verbinden met de Mailchimp nieuwsbrief module waardoor uw producten in één klik aan uw nieuwsbrief toegevoegd worden. Ook worden inschrijvingen voor een nieuwsbrief automatisch aan Mailchimp toegevoegd.
Met Mailchimp nieuwsbrieven zorgt u voor een continue interactie met uw klanten. U kunt uw klanten segmenteren met betrekking tot bijvoorbeeld interesses, koopgedrag, leeftijd en geolocatie. Volgens Mailchimp is de daadwerkelijke verkoop drie keer zo hoog wanneer nieuwsbrieven met producten naar het juiste segment gestuurd worden.
Een heel handige tool van Mailchimp zorgt ervoor dat Facebook fans en Instagram volgers zich inschrijven voor uw nieuwsbrief.
A/B testen: Mailchimp zend 3 verschillende versies van uw nieuwsbrief naar een klein deel van uw mailinglijst op verschillende tijden. Aan de hand van het beste resultaat wordt de nieuwsbrief vervolgens naar de overige inschrijvers van uw nieuwsbrief verstuurd.
Herinnering afgebroken winkelwagen
Uit onderzoek is gebleken dat bijna 70% van alle gevulde winkelwagens wordt afgebroken voordat de klant het bestelproces tot een goed einde weet te brengen. Waarschijnlijk schrikt u van dit hoge aantal, maar daar heeft Mailchimp iets op gevonden.
Voortaan is het mogelijk om klanten een geautomatiseerde mail te sturen om ze zo eraan te herinneren dat ze een bestelling niet hebben afgerond.
Toon ook in deze herinneringsmail ook eerder bekeken producten of recente aanbiedingen. Wellicht dat hij of zij de bestelling alsnog afrondt en nog meer artikelen aankoopt.
Bedank je klanten met extra informatie
Wanneer iemand een bestelling heeft geplaatst in uw webshop, is er voor de klant niks fijner om hem te bedanken voor de order. En nog beter, dat de klant tegelijk met het bedankje ook nog waardevolle productinformatie meegezonden krijgt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gebruiksaanwijzingen of nuttige tips betreffende het zojuist aangeschafte artikel.
Het is nu mogelijk om via Mailchimp deze klant een “Bedankt voor uw bestelling” mail met al deze informatie te verzenden.
Door het gebruik van deze geautomatiseerde mailing blijft u positief in beeld bij uw klanten. Vraag ze via deze mails om feedback of toon ze gerelateerde producten.
Gepersonaliseerde berichten
Door het verzenden van gepersonaliseerde berichten, bereik je het juiste publiek. Door deze mensen op de juiste manier te “triggeren” zal dit de omzet ten goede komen.
Mailchimp heeft een zinvolle manier gevonden om deze gepersonaliseerde producten te verzenden. Uw klanten zien dus ook daadwerkelijk wat ze graag willen zien in plaats van een nieuwsbrief vol met producten waar ze geen behoefte aan hebben.
Reminder niet actieve klanten
Iedere webshop heeft klanten die ooit één of meerdere bestellingen hebben gedaan maar die uit beeld verdwijnen. Breng uw klanten weer in contact met uw Magento webshop door uw best verkopende producten of aanbiedingen te tonen in een nieuwsbrief.
Zo bent u ook bij deze klanten weer onder de aandacht en genereert u meer bezoekers op je webshop. De kans is groot dat deze ”passieve” klanten weer ”actieve” klanten worden. Ze kennen immers uw webshop en hebben een al positieve ervaring met uw webshop achter de rug.